Yazdır
Kaya Ramada H.G Müd.AHMET SEYMEN
Otelcilik sektörünün duayen ismi, uluslararası kariyerli yönetici, üst düzey profesyonel turizmci Ahmet Seymen, Beylikdüzü Kaya Ramada Plaza Otel'in Genel Müdürlük görevine getirildi.
Sorumluluk aldığı çok sayıda elit projede ortaya koyduğu etkin, verimli çalışmalarla gelen ayrıcalıklı başarılara imzasını koyan, yurtiçi ve yurtdışında dahil olduğu büyük organizasyonlardaki üretkenliği ile sektörün kalite zirvesine adını yazdıran ve kurumsallaşmaya yönelik akademik uygulamaları ile modern eğitim hamleleri başlatan Ahmet Seymen'in Kaya Ramada Plaza Otel'e transferi turizm camiasının gündemine bomba gelişme olarak girdi.
Bölgemizin önemli turizm işletmelerinden birisi olan Kaya Ramada Plaza Otel'de yaşanan bu güçlü katılımın ilkadım izlerini yerinde gözlemlemek, kurumda başlayan değişim atağının ayrıntılarını daha yakından süzmek ve Ahmet Seymen'in çağdaş dokunuşlarıyla pratiğe taşınacak vizyon programlarının ana başlıklarını öğrenmek için değerli bir röportaj çalışması gerçekleştirdik.
AHMET SEYMEN KENDİSİNİ NASIL ANLATIR ?
Ellialtı yıllık yaşamının otuzbeş yılını turizm sektörüne adamış, turizm piyasasının dinamizmini, değişkenliğini, gelişimini ve önemini her kademede doya doya yaşamış ve Türkiye'nin global dünya zemininde daha iyi seviyelere ulaşması adına turizmden doğacak aktif katkılarının değerine gönülden inanmış bir yöneticiyim.
Bireysel kariyerime kısaca değinmek gerekirse;
1980 yılında Hacettepe Üniversitesi İşletme Bölümü'nden mezun oldum.
1984'te Yüksek lisans öğrenimi için Florida International University'i seçtim ve Amerika'ya gittim.
Yüksek lisans diplomamı aldıktan sonra 1991 yılına kadar Florida'da çeşitli otel ve restaurant gruplarında görevlerim oldu.
1991 yılının ortalarında Türkiye'ye döndüm.
Antalya Hilton Oteli ve İzmir Hilton Oteli'nin Yiyecek-İçecek Direktörlüğü görevlerinde bulundum.
Ardından sırasıyla Kemer Omni Resort Otel'de Operasyondan sorumlu Genel Müdür Asistanı, Side Sillyon Resort Otel, Kuşadası Pine Bay Holiday Resort Otel, Side Corinthia Excelsior Hotel'de ise Genel Müdürlük görevlerini yürüttüm.
Sonrasında yolum yine yurtdışıyla kesişti.
Malta'da Corinthia Hotels International Malta ve Kuzey Afrika Operasyonları Genel Müdürlük görevine getirildim.
Devamında Antalya Corinthia Hotels Internationals Türkiye Operasyonları Genel Müdürlüğü görevine başladım.
Süreç bu denli hızla ivme alırken piyasada yatırımlarını büyüten değişik şirketlerin farklı projelerinden de teklifler gelmeye başladı.
İstanbul Ricmond Otel'de Genel Müdürlük yaptım.
2003 yılında Kaya Ramada Plaza Otel İstanbul'un Genel Müdürlük görevi yanısıra Kaya Hotels & Resorts grubunun Operasyon Direktörlüğü görevini üstlendim.
Sonrasında Eresin Hotels Genel Müdürlük görevim oldu.
Dedeman Hotels bünyesinde bir müddet performans verdikten sonra, Byotell-Byomed Hotel, Medical Turizm Bölümü'nde Genel Müdürlük pozisyonunda sorumluluk aldım.
Nihayetinde tarih 2011'e geldiğinde, CVK Şirketler Grubu'nda ''Turizm Bölümü Başkanı'' statüsüyle göreve başladım.
Grubun tüm turizm yatırımlarının kurumsallaşmasından sorumlu yönetici konumunda ard arda gelen başarılı iş sonuçlarında büyük katkılar sağladım.
Şimdi, Kaya Ramada Plaza Otel'de, eski ailemin yanındayım.
10 Nisan'da ikinci ayımız dolacak, ilk günkü kadar heyecanlıyım.
DÜNDEN BUGÜNE ŞARTLAR NASIL DEĞİŞTİ ?
 Turizm kendisini sürekli yenileyen bir yapıya sahip.
Bu sektörün aktörü pozisyonundaysanız, hem dünyadaki gelişmelere kayıtsız kalamazsınız, hem de kendi iç bünyenizdeki yapısal revizyona kapalı duramazsınız. Günümüzde piyasa koşulları ve rekabet yaklaşımları oldukça agresif tempoda ilerliyor. Artık işi getirmekle konu çözümlenmiş olmuyor.
Getirdiğiniz iş potansiyelini elde tutmak ve korumak, çoğalan rakiplerin önüne geçip farkındalık yaratmak adına daha özgün hizmet modellerini ortaya koymak gerekiyor. Ben her iş ortamını yeni bir proje heyecanı olarak algılarım. İçinde bulunduğumuz proje bir rüyadır ve ben o rüyayı görmek durumundayım.
Rüyanın büyüsü bozulursa, merakı kısalırsa, coşkusu azalırsa yeni rüyalara projeler yazmak zorundayım.
Çalışma dünyasında duygulara fazla yer ayırmamak gerektiğini yeni yeni öğrendik. Sinirlenmeye hakkımızın olmadığını, öfke tanımlamasına giren içsel çıkışların yönetici tavrımızla asla bağdaşmayacağını, hoşumuza gitmeyen hallerde bile iki perde alt ses tonuyla konuşarak profesyonelliği korumamız gerektiğini tecrübeyle ilişkilendirdik. İş ciddiyetini, çalışma disiplinini ve en mühimi eğitimin mutlak gerekliliğini zaman geçtikçe içimize sindirdik.
Kayada Ramada Plaza İstanbul Otel'in açılışından yaklaşık dokuz ay gibi kısa bir süre sonra gruba dahil olmuştum.
2003 ile 2005 yıllarındaki o süreci kuruluş etapları olarak değerlendirirsek, müşteri beklentilerinin, arz-talep dengelerinin ve iş planı ölçeklerinin çok farklı boyutlara sahip olduğunu görürüz.
Burası konum itibarıyla şehir oteli özelliğini barındırıyor.
Günümüzde artık temalı otel konseptleri daha fazla ilgi görüyor.
İçinde tarih olan, her katında ayrı kültür objeleri barındıran, geçmişi anlatan otel örnekleri kapalı gişe hizmet veriyor.
Bizim de burada çok büyük avantajlarımızın yanında, bazı dezavantajlarımız da var doğal olarak. Benim perspektifime göre, teknik standartlar nezdinde bölgenin tek beş yıldızlı oteliyiz. Odalarımız en az 26-28-30 metrekare net kullanım alanına sahip. Restaurantlarımız geniş kapasitede ve yeterli düzeyde.
Aynı anda tüm otel müşterisine aktif servis sağlayabilecek imkanlarımız mevcut.
Bununla beraber dezavantaj olarak nitelendirdiğimiz belli başlı unsurlar da gözümüze çarpıyor. Sürekli dinamik olmak durumundayız.
Müşteri portföyümüzü güncel kılmak, ertelenmiş ziyaretleri canlandırmak ve sıcak iletişimlerle örülecek zinde diyaloglara fırsat tanımak için sahaya iniyorum.
Edindiğim kanaatleri, yakaladığım eleştiri pencerelerini ve muhatabı olduğum müşteri beklentilerini doğru merkezden öğreniyorum.
Yapılabilecekler konusunda taze yaklaşımlar sentezliyorum.
İki aylık çalışma sürecini geride bırakmaya yaklaştığımız bu günlerde ilk aşama çalışmalarının meyvelerini alıyor duruma geldik.
Eksiklerimizi irdeledik, planlamalar geliştirdik.
Aldığımız kararları etap etap uygulamaya geçiyoruz.
Bence iyi de gidiyoruz.
ÖNCE NEREDEN BAŞLADINIZ ?
Eğitimden başladık. Otelimizde donanımlı bir eğitim departmanı kurduk.
Personel eğitiminin yanısıra, davranış kalıpları eğitimini de ön planda tuttuk.
Oryantasyon eğitimi, zorunlu hizmet eğitimi ( karşılama-uğurlama gibi ), hizmetiçi eğitimler ( yemek-içki servisi gibi, oda temizliğ nasıl yapılır gibi ) ve kişisel gelişime eğitimleri ifade eden dış kaynaklı eğitimler üzerinde ciddiyetle durduğumuz öncelikli eğitim programları.
Zamanı doğru kullanma ve motivasyon eğitimlerini de belirli sistematik içinde yoğun olarak uygulamaya çalışıyoruz.
Biz değişime personelden başladık. Şuana kadar 210 personelimiz aktif eğitim sürecine katıldı. Eğitim havuzuna girmeyen 56 personelimiz kaldı. Onların da programları hazır. Planmaya göre eğitim ağına dahil olacaklar.
Otel personelinin mevcut çalışma şartlarının düzeltilmesi, kullanım alanlarının eksiklerinin giderilmesi ve daha fazla verimlilik sağlanması konusunda yeni düzenlemelere gidilmesi konusunu önemsiyoruz.
Giyinme odalarında, duş alanlarında bazı operasyonlara gittik.
Fayanslar yenilenecek, eskiyen malzemeler değişecek, yıpranmış duvar ve zeminler yenilenecek. Personel oturma dinlenme bölümleri elden geçecek.
Personelimizin kullandığı restaurant ve kafe alanları farklı hale getirilecek. O noktalara zengin salata büfeleri koyacağız, servis tabakları genişleyecek, iş arkadaşlarımızın her konuda maksimum rahat etmesine özen gösterilecek.
Mutlu personelin, işgücü ve motivasyon duygusu çok daha yüksek kaliteli sonuçlarla örtüşecek.
KAYA RAMADA PLAZA'DA HANGİ SÜRPRİZLER SIRADA ?
Uzun soluklu bir iş programımız var. Kısa başlıklarla aktarmaya çalışayım.
Otelimizin bazı yerleri eski ve yorgun. Günü yakalamak zorunda olduğumuza inanıyorum. Otelcilik, sürekli trend konsept yaratma becerisidir.
Bu gerçeğin yansımalarından asla uzaklaşamayız.
A 2 katında bulunan kahvaltı salonumuzu lobiye indiriyoruz.
Yeni kahvaltı salonumuza show mutfak diye tabir ettiğimiz açık mutfak stilini getiriyoruz. Lobi alanımız yaşayan alan. Oraya aydınlatmadan, mobilyaya, dekor düzenlemesinden, malzeme seçimine kadar bir çok değişik kulvarda değişimler katmayı arzu ediyoruz.
Pastane-cafe bölümümüzün levhası değişiyor.
Fransız bistro tarzı, bol ışıklı, dışardan da girilebilecek düzene ayarlı bri düzen içine giriliyor.
Lobideki restaurantımızda green house cam bölme ile ayrılıyor. Burasının sigara içme alanı olarak kullanılması öngörülüyor.
Neon ve ledli güçlü aydınlatma unsurları ile otelin dış görüntüsünün algısını artırmak istiyoruz. Dış cephe aydınlatma projemiz çok önemli.
Restaurantlarımızla ilgili kalıcı değişiklik planlarımız var.
Summit Restaurant'ın tefrişatı elden geçecek.
Masalar, sandalyeler, perdeler, renkler farklı kimliğe bürünecek.
Burayı bar-lounge ağırlıklı bir çizgiye sokmak niyetindeyiz.
Helath Club yaşlandı. Genişletilmesi gerekiyor.
Helath Club için yeni dönemde bayanlara özgü alanlar açacağız.
Bu konforlu bölümde bayanlar için sauna, hamam, buhar banyosu ve gelin hamamı gibi hoş kesimler olacak.
Otelimizin odaları renovasyon geçirdi. Genel alana dair projelerimiz var.
Toplam 24 adet olan toplantı salonumuz yeniden revize edilecek.
Bay bayan ortak hamam-sauna kullanımı son bulacak.
Sadece havuz bölümü ve fitness alanları ortak kullanımdan faydalandırılacak.
Masaj odalarımızı artırmayı düşünüyoruz. Otel yönetiminde ayrı profesyonel bir şirketin idaresinde teknik masaj seansları vermek, bu kompleksin içinde güzellik, dinlenme, kendine gelme gibi soft bölümler oluşturarak konuklarımzın zindeliklerine destek katmayı amaçlıyoruz.
 MUHTEŞEM YENİLİKLERLE TANIŞACAĞIZ SANKİ
Öyle görünüyor. Daha büyük ses getirecek düşüncelerimiz de var.
Henüz fikir aşamasında olmasına rağmen fiilen hayata geçirildiğinde güçlü yankılar yaratacak ve konuşulacak projeler bunlar.
İlk duyan siz olun diye kısa bilgiler paylaşayım.
Kaya Ramada Plaza Otel'de F&B ( Food and Beverage ) geceleri düzenleyeceğiz. Polonya, İskoçya, Fransa gibi değişik ülkelerin aşçılarını İstanbul'a getirteceğiz. Her ay başka bir ülkenin aşçısı o ülkenin menüsünü içeren lezzetlerini hazırlayıp sunacak.
Müziğiyle, yemeğiyle, içkisiyle, kültürüyle o gece, o ülkenin mutfağını, tadını, havasını yansıtacak.
Her ay farklı ülkelerin aşçılarını ağırladıktan sonra, tüm aşçıların katılacağı bir Gala Gecesi ile final yapılacak.
Ben buna benzer projeyi 1998 yılında Malta'da uygulamıştım.
O dönemde nefis iş sonuçları elde ettik. Folklor ekipleriyle geceye katılan ülkelerin dost sıcaklığıyla unutulmaz paylaşımlar gerçekleştirdik.
Şimdi aynı ambiyansı Kaya Ramada Plaza Otel'de yaşayacağız.
Ümit ediyorum ki, büyük taleple ve sıkı ilgiyle karşılanacağız.
 Samimi röportaj paylaşımı adına Parola Bahçeşehir Gazetesi ekibine teşekkür ediyor, herkese saygılar sunuyorum.